Castlemaine bij neef John - Reisverslag uit Castlemaine, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu Castlemaine bij neef John - Reisverslag uit Castlemaine, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu

Castlemaine bij neef John

Door: hannie

Blijf op de hoogte en volg hannie/thea/annet

09 November 2015 | Australië, Castlemaine

We zijn weer enkele dagen verder en we hebben het ruige farmleven in geruild voor het stadsleven van Melbourne. Hier hebben we een huis in de de buitenwijkmet de naam Point Cook dit zijn de moderne buitenwijken wel allemaal laagbouw maar bijna geen tuin wel hele grote huizen. We zitten op de eerste etage en hebben 3 slaapkamers en een grote huiskamers tot onze beschikking. De eerste dag dat we hier waren hebben we een afspraak gemaakt met onze tweede neef (hij is de oudste van de drie) hij heet John, vroeger heette hij Joop, en zijn vrouw Joannet ze hebben een dochter van 10 jaar met de mooie naam Annika. Ze wonen in Elphenstone bij Castlemaine, rond the corner, natuurlijk zoals alles hier. We hebben 1,5 uur gereden via de snelweg en kwamen midden in de bush bush bij een klein buurtje met grote huizen, heel ruim, veel grond en daarbij behorende dieren zijn ook aanwezig kippen, 3 knuffel alpaca's, een ongeschoren schaap en cavia's en onze favoriet de spin was natuurlijk ook aanwezig niet zo groot dat scheelt.
Het was heel bijzonder om onze oudste neef re ontmoeten wat een mooie leuk aardig man,. Hij is de vader van Annika maar ook van Briane, de dochter die gaat trouwen en waar wij drieën voor zijn uitgenodigd. En de tweeling Rey en Tim. Het werd een mooi dag met veel herinneringen aan onze tante Dora. We weten nu dat haar graf er nog is en dat Ron haar tweede man ook nog leeft dus deze 2 gaan we ook zoeken net als de huizen waar ze gewoond heeft, als we terug zijn van Tasmanië en Perth. Ons fotoboekje bracht weer veel herinneringen naar boven bij John en dat was mooi om te zien hij vertelde hoe het gegaan was met de bootreis naar Australië en hoe tante Dora omging met haar ziektes en hoe ze is overleden. Naar aanleidng van dit alles is hij verpleger geworden en nu bijna met pensioen. In de middag zijn we naar een prachtig plekje gegaan waar een prachtig view over de omgeving hadden en op de terugweg zagen we 2 miereneters John had er nog nooit 2 tegelijk gezien en een liet zich prachtig fotograveren, met neus omhoog.

• 13 November 2015 - 13:16

Liesje Vriezen:

Hallo zusjes, leuk jullie zo te volgen. ik zal wel meer van Hannie horen als deze reis erop zit, blijf maar fijn genieten met en van elkaar...groetjes vanuit Doetinchem.