De trouwerij - Reisverslag uit Brunswick, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu De trouwerij - Reisverslag uit Brunswick, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu

De trouwerij

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg hannie/thea/annet

27 November 2015 | Australië, Brunswick

We zijn al ruime tijd geleden uitgenodigd voor het huwelijk van Briana en Math. Briana is de oudste dochter van onze neef John. Hannie en ik kennen haar via Facebook en Annet heeft haar op haar eerdere australie reizen ontmoet. We willen Briana graag verrassen met het thema, something old, something new, something borowed, something bleu. Hannie had nog een schattig armbandje liggen met allerlei zilveren bedeltjes, zoals een boemerang, platypus, kangoeroe en een aboriginal. Zij had dit weer ooit gekregen van tante Dora en ze wil dit erfstuk graag aan Briana schenken. Toen de dames in Moldavië waren afgelopen jaar hebben ze een blauwe kouseband laten maken, verder zijn we niet gekomen. Toch moeilijk omdat we er vanuit gaan dat ze al die 4 dingen moet dragen op de bruiloft en we natuurlijk geen idee hebben wat ze gaat dragen. Dus we hebben het los gelaten, tja zo gaat dat dan.
Dan even over de jurken, sieraden, schoenen, cluthsen, nagels, make-up, jasjes en of sjalen en ons haar. Een echte voorbereiding is hier op zijn plaats. Kaitlin de vrouw van Tim had ons al vele maanden geleden aangeboden om de kast van Tim ( dit heeft hij waarschijnlijk toch niet in de gaten ) uit te ruimen zodat wij daar onze jurken konden hangen.
Afgelopen week hebben we onder begeleiding van Anne de vrouw van Cees kennis gemaakt met de zogenaamde Op-shops. Dit staat voor opportunity shop, zoiets als bij ons de tweede ronde winkel. Echt geweldig, er zijn straten vol in leuke hippe buurten waar zich deze Op-shops bevinden. We hebben sjaals, cluthsen, sieraden etc op de kop getikt.
Aan het eind van de middag gingen we gedrieën naar Tommy Doh, die direct alle 60 nagels geknipt, gevijld en gelakt heeft. Zonder beschadigingen zijn we thuis gekomen waar de nagels verder drogen. Morgen nog even bij Tommy langs om ons haar verder te finishen, make-up en dan zijn we eindelijk zover om onze entree te maken op de bruiloft.
Het leven is soms zwaar als vrouwelijke toerist...

• 27 November 2015 - 17:02

Edwin, Anja & Amber:

Dat klinkt super leuk! Jullie plaatsen toch wel een foto als jullie helemaal opgetut zijn he?

• 02 December 2015 - 18:03

Marina Van Boxtel:

Hoi Dames,
    Ik lees net voor de eerste keer jullie verhalen. Ik zag jullie site bij mijn vader. Wat een mooie verhalen. leuk om al die familie te ontmoeten. Wat mooi dat jullie naar het graf van tante Dora zijn geweest.
    Hebben jullie Ron nu nog gevonden?

Nog veel plezier en groet Marina