De Alpaca's - Reisverslag uit Michelago, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu De Alpaca's - Reisverslag uit Michelago, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu

De Alpaca's

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg hannie/thea/annet

08 November 2015 | Australië, Michelago

Bij een volgend airbnb huis, een half uurtje onder Canberra de hoofdstad van Australie, kwamen we in de cottages van Diane en David. Het regende zachtjes en was kouder dan we verwacht hadden. So it be. Diane vertelde dat ze hier sinds 2 jaar wonen en dat zij daarvoor in Sydney had gewoond en een citygirl was. Ze had haar droom gevolgd en was hier in de Bush gaan wonen zodat ze dieren kon gaan houden. Zij had gekozen voor een groep Alpaca's van rond de 20 stuks, 4 jonkies erbij. Zij heeft 100 acres land en ons duizelde het allang met het inbeelden hoe groot dit dan is en of we dan met een jeep rond gereden moeten worden om de landerijen te bezichtigen. Dit alles niet bij Diane, daar kwamen de Alpaca's zelf naar de voederplaats. David had allerlei lekkernijen voor de dieren mee gezet zodat wij konden helpen met voederen, dit hoefde hij maar een keer te vragen. Natuurlijk willen wij helpen met de dieren voederen heel graag zelfs. In de groep Alpaca's liepen ook 2 geitjes uit India mee met van die lange slappe oren, Sunshine en Raindrop een tweeling. Zij kwamen al over elkaar heen springend en rollend de heuvel af, daarna volgde de stoet gedecideerd lopende Alpaca's. Het was een uitermate sereen gebeuren, ze liepen zo rustig en statig zonder een enkel geluidje te maken, langs ons heen. Ongelooflijk wat een prachtige dieren. We voederden ze wat droogvoer wat David had neer gelegd een soort droog klavergras. Volgens Diane nam een van de jonkies voor het eerst van zijn korte leven iets uit de hand aan, leuk natuurlijk. Ze waren niet te aaien, zodra je maar een vinger oprichtte die kant op, waren ze schrikachtig weg. Zo geruisloos als ze gekomen waren gingen ze weer terug naar hun heuvel. Daarna de zwarte Anguskoeien met jonkies gevoerd wat er een stuk wilder aan toe ging. Wat mij normaal nooit lukt om koeien te lokken en te voeren ging hier als vanzelf. Het schuint dat als een koe met zijn tong je hand te pakken krijgt terwijl je hem wat gras voedert je je hand kwijt bent. Ik merkte wel dat ook de jonkies een sterke en zeer ruwe tong hebben, dit met hun natte neus en slijmmonden maakt het allemaal heel feestelijk. Daarna bij terugkomst in de cottage toch maar even de handen grondig gereinigd.