parkeerbonnen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu parkeerbonnen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu

parkeerbonnen

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg hannie/thea/annet

27 November 2015 | Australië, Melbourne

Vandaag een parkeerbon gekregen voor verkeerd parkeren. Zodra we de auto hadden neergezet, hebben we alle drie goed gekeken of er ergens aangegeven werd wat de regels daar waren. Waar we niet hebben gekeken is op de paal die direct naast de auto stond. Daar stond een P met een streepje doorheen. Na 152 dollars weten we nu ook dat we naar de palen direct naast de auto moeten kijken. Dat klinkt eigenlijk best vanzelfsprekend, maar kennelijk verwachtte we alledrie niet dat daar informatie voor ons opstond.
Nu hadden we al eens een bon te pakken voor 9 kilometer te hard rijden. We waren eigenlijk best trots dat het daarbij leek te blijven.
Je kunt hier al een parkeerbon krijgen als je je auto verkeerd om zet. Je moet je auto in de rijrichting parkeren.
De parkeerbon die we vandaag kregen, hadden we binnen n kwartier betaald. Met enige afgunst dachten we aan onze neef Cees, die we net bezocht hadden. Deze heeft nog nooit een parkeerbon betaald. Hij heeft er een hele stapel liggen voor een bedrag van zo'n slordige 10.000 dollar. Kennelijk worden hier makkelijke bonnen uitgeschreven dan geld opgehaald.
Bij ons is dit andere koek. Als wij niet betalen, gaat het bedrag naar de auto-rental in Brisbane, die er een lekker bedragje bovenop doet. Voor een toerist is het leven hier hard! En dat nog wel op de verjaardag van Thea, niet bepaald een cadeau!

• 27 November 2015 - 16:59

Edwin, Anja & Amber:

Dat is geen leuk verjaardagscadeautje. Hopelijk was de dag verder wel geslaagd! Nog van harte gefeliciteerd Thea!!!