Platte poezen - Reisverslag uit Hobart, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu Platte poezen - Reisverslag uit Hobart, Australië van hannie/thea/annet boxtel - WaarBenJij.nu

Platte poezen

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg hannie/thea/annet

17 November 2015 | Australië, Hobart

Wat stond er ook alweer op ons wensenlijstje voor Australië?
Familie ontmoeten, plezier maken, veel meemaken en de platypus spotten! (en nog veel meer...)

Steeds als we een vraag over de platypus stelde regende het gouden tips.
Iedereen kan je vertellen waar ze zitten.
Niemand heeft er zelf ooit een gezien.
Een van de tips die je steeds weer hoort is dat je met
zonsop- of ondergang op de juiste plek moet wachten.

Zo togen de 3 zussen, met gevaar voor eigen leven, al eens door het donker naar een beekje, waar we zeker ons vinkje op ons lijstje zouden kunnen zetten.
Ik weet niet of de platypussen ons al van verre hoorden aankomen,
maar we hebben geen enkel dier gezien, omdat we probeerden
onze angsten te bezweren met veel herrie.
We waren opgelucht toen het licht werd!

Nu, in het van Diemensland, Tasmanië,
probeerde twee zussen (Thea is in Perth) voor de zoveelste keer dit diertje te vinden.
Op de terugweg van een van onze tochten naar Franklin National Park
zagen we n bord ‘Platypussen 200 meter’ met een pijl.
We lachten er hartelijk om, zo makkelijk kon het toch niet zijn.

De dag erop besloten we er toch maar eens te gaan kijken.
Het was een piepklein schattig parkje,
waar de eigenaar precies kon aanwijzen waar een platypus hol was.
Vol goede hoop volgden we elke beweging, vooral van enorme karpers.
Deze hele aardige eigenaar, ontzenuwde het verhaal dat een platypus alleen maar met zonsop- en ondergang te zien zou zijn.
T diertje eet elke dag een derde van zijn eigen gewicht
en heeft daar veel tijd voor nodig. Het is dag en nacht actief.
Maar een platypus zagen we niet, ook nu onze kansen in 1 klap zo toegenomen waren.

Ietsjes verderop in het stroompje, tegenover de school,
zou ook een platypus zwemmen, vertelde de eigenaar. Natuurlijk!
We waren nu al zolang op zoek naar een wilde platypus.
Deze week hadden we tenslotte ook al geluk met een wilde wombat!
Een jong wombatje liet zich midden op de dag aan ons zien,
terwijl het nachtbeesten zijn.

We verplaatste ons naar de nieuwe plek.
Ons geluk was dan ook groot toen er daar werkelijk een zwom.
Geeft niet als jullie t niet geloven, wij weten wat we gezien hebben.
Hannie heeft er een goede foto van die misschien nog volgt.

• 17 November 2015 - 05:35

Brenda:

Mooi geschreven, alsof ik zelf mee ging op dat avontuur! Geen idee trouwens wat plattypussen zijn... Daar ga ik zo op Googlen. En ik ben erg ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier daar nog veder, het is alweer een maand dat jullie daar zitten! En Hannie, fijne verjaardag alvast!
    Groetjes, Brenda

• 18 November 2015 - 09:20

Edwin, Anja & Amber:

Ik ben nu ook wel heel benieuwd naar die platte poezen. Veel plezier nog samen! !?Kus Amber

• 19 November 2015 - 15:29

Henriette:

Hallo dames, Vanuit een regenachtig en winderig Silvolde hebben wij weer met veel plezier jullie reis verslagen gelezen, en vanaf deze plek willen wij dan nu ook Hannie feliciteren met haar verjaardag.